Wczesne wspomaganie rozwoju – co to jest?
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania, mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem.
Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju:
Odbywa się na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu wydanej przez rejonową publiczna Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczną na podstawie badania dziecka i zaświadczenia lekarskiego.
Wymiar zajęć w ramach WWR – 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka oraz możliwości i ustaleń placówki.
Zajęcia w ramach WWR są bezpłatne.
Terapia w ramach WWR:
- terapia psychologiczna,
- terapia pedagogiczna,
- terapia logopedyczna,
- terapia integracji sensorycznej,
- rehabilitacja ruchowa,
- muzykoterapia,
- logorytmika,
- terapia ręki,
- sensoplastyka,
- Terapia Weroniki Sherborne,
- TUS.
Podstawa prawna WWR:
- Rozporządzenie MEN z dn. 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
- Ustawa z dn. 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.)
- Ustawa z dn. 14 grudnia2016 r. Prawo Oświatowe
- Rozporządzenie MEN z dn. 07 września 2017r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno- pedagogicznych